Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Ronja Jansson - 24 januari 2015 15:48

Hej på er alla som läser min nyskapade blogg!  Här kommer jag att skriva om det som för dagen ligger mig närmast om hjärtat. Idag har tankarna snurrat kring hur jag själv är som människa , ja det kanske inte verkar klokt men när jag sitter i den "fåtöljen" som jag gör, dvs att jag fått ett återfall i min sjukdom så är det nästan självklart att sådana funderingar kommer!  Men det är ju tur att det också kommer till mig svar hihi!  I torsdags var jag på läkar kontroll och då visade det sig att min sjukdom kommit tillbaka som ett brev på posten, det var som att få ett slag under bältet. Jag trodde knappt det var sant, frågorna surrade som otålga bin direkt i boet (huvudet). Det lev ett totalt känslo kaos. jag svor o levde rövare av ilska ,förtvivlan och lessamhet!  Helt naturliga reaktioner! Jag grävde ner mig och hoppade in i min "bubbla" tyckte synd om mig ett par dagar!  Struntade helt i de vardagliga sakerna såsom att duscha,göra sig iordning, ha någon struktur i livet! Ja det var som om det inte fanns eller heller var viktigt! På så vis med litte "ups" har dagarna sett ut! När jag vaknade imorse efter en rätt så god nattsömn så tänkte jag högt för mig själv, NU FÅR DET FANIMEJ VA NOG MED MIN SJÄLVÖMKAN! Hade jag inte edan förstått hur jag såg ut efter dagarna med förfall så hade jag nog dött på stående fot av en blick i spegeln! HUJEDA mig , håret stog på ända,glåmog under ögonen, luktade som en hel svinfarm, Ja jag är fortfarande gift trots det! Dtta är inte jag tänkte jag återigen HÖGT och då menar jag HÖGT, kan säga såhär mellan raderna att jag behövde knappast en megafon för att höras!

Sagt och gjort, det ar bara att hoppa ur de fulaste pyjamsbyxorna som finns på jordens yta och hoppa in i duschen och göra något åt förfallet!  Nyduschad,rena,snygga kläder och lite makeup så såg jag ut som folk igen!  Livslust kallas det, livet och klivet ur bubblan har skett! Nu är jag tillbaka på banan igen med samma kämparglöd som jag alltid har!  Min positivitet och glädjen och viljan att vilja leva återvände som en nykastad boomerang. Jag ska ge sjukdomen en riktig boxningsmatch, den matchen som är på TV inatt kan kasta sig i väggen för min är hårdare, men jag ska stå som en SEGRARE när den är över! Ja så är det!  Vad ger mig då livs kraft, jo en hel del men bland annat MUSIKEN. Tog min man i hampan och drog med han till musik rummet där jag sjöng för kung och fosterland, det strömmade ut Tina Turner,country låtar,Bonny Tyler och en massa annat!  Så idag kom det både ljuva toner och kraft ur denna lilla kropp kan jag med säkerhet säga! Nu så här efteråt är jag trött,MEN väldigt nöjd! 

LEVA LIVET PÅ LIVETS VILLKOR är super viktigt för mig!  Ja så har tankar och handling från min sida sett ut idag! Ha det gott ni alla! Puss och kram!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards