Direktlänk till inlägg 25 januari 2015

DAGEN IDAG ÄGER JAG!

Av Ronja Jansson - 25 januari 2015 10:18

Godförmiddag alla läsare!  Natten har varit bra och jag har sovit som en prinsessa och fått tankat energi för dagen idag! Tänk va häftigt det är ATT DAGEN IDAG ÄGER JAG och kan bestämma helt själv hur jag vill att den ska bli! Vilen gåva må jag säga, rikedom är det också för mig! I varje situation som uppstår i livet både bra och dåliga så väljer jag själv hur jag vill se på det, jag kan se det med positiva ögon eller negativa, men det häftaiga är att JAG bestämmer hur jag vill se på det! Det kan ha varit väldigt tufft i livet många gånger och det har kunnat känts som att det här eser jag mig aldrig upp ifrån, men JAG har ett val! Jag kan alltid välja om jag vill gräva ner mig eller stå  rakryggad och ta tag i det som behövs för att situationen ska bli så bra som den kan i just det skedet! Ni kommer väl ihåg liknelsen med glaset, du kan se det halvfullt eller halvtomt, det bestämmer du! Så är det i livet också!  Sen har ju jag en livsfilosofi att inget ont utan något gott!  Hur mörkt det än kan se ut så finns det ALLTID något ljust! Kom inte och försök övertyga mig att jag har fel, för det går inte för jag har den tron och levnadssättet att jag SER alltid något ljust i allt som sker! Det kan vara en liten banal sak såsom att njuta av morgon kaffet, att se hundarna busa. att titta ut genom förnstret och se det vackra i vinterlandskapet! Ja ni får tycka att det är små saker som inte är så mycket att bry sig om, det bryr jag mig FÖGA om! Att lära sig att ta situationen för vad den är, att se nyktert och sunt på det som händer!  Samma gäller det när det är dags att ta ett beslut! Ibland har det blivit ett mycket lyckat beslut och ibland inte alls, men då kan jag välja att sätta mig ner på min vrå och tycka att allt gått åt helvete eller så kan jag ta mig en funderare på vad jag kan göra åt det och vad jag förhoppningsvis har lärt mig av det! Ibland så kan jag också få lova att göra en inventering i mitt "själsliga skafferi" titta in och se efter hur det ser ut där. Är det för många mjölbaggar som stör mig och som stjäl min energi , ja då är det dags för en storstädning!  Jag är NÄMLIGEN allergisk mot negativa människor där livet präglas av att alltid se allt nattsvart och så fort dom öppnar "brödluckan" så är det gnäll som kmmer ut!  För som jag skrev i början så DAGEN IDAG ÄGER JAG och kan välja om den ska bli bra eller dålig!  Så mitt tips för dagen blir- gör en inventering i  ditt själsliga skafferi och ut med mjölbaggarna så blir livet ljusare!  Önskar en en skön söndag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Jansson - 26 januari 2015 08:25

Godmorgon p er goa läsare! Natten har varit toppen! Har sovit nästan hela natten och det gör susen för både kropp och knopp! Rubriken idag är ATT TITTA ÄR EN SAK MEN ATT SE ÄR EN ANNAN!  Ja va menar jag med det då? Jo vi rusar fram som vettvillingar ...

Av Ronja Jansson - 24 januari 2015 15:48

Hej på er alla som läser min nyskapade blogg!  Här kommer jag att skriva om det som för dagen ligger mig närmast om hjärtat. Idag har tankarna snurrat kring hur jag själv är som människa , ja det kanske inte verkar klokt men när jag sitter i den "fåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards