Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

ATT TITTA ÄR EN SAK MEN ATT SE ÄR EN ANNAN!

Av Ronja Jansson - 26 januari 2015 08:25

Godmorgon p er goa läsare! Natten har varit toppen! Har sovit nästan hela natten och det gör susen för både kropp och knopp! Rubriken idag är ATT TITTA ÄR EN SAK MEN ATT SE ÄR EN ANNAN!  Ja va menar jag med det då? Jo vi rusar fram som vettvillingar i detta samhälle, jagar både det ena och det andra i form av pengar,status,kärlek och välbefinnande!  Naturligtvis tittar vi runt i kring oss, vi går ju knappast med skygglappar bokstavligen på, men vi stannar sällan upp och ser!! Vi jagar och jagar och jagar, känner en tomhet för det går inte att fylla ett hål med status,prylar och pengar! Men stannar vi upp och SER , ja då upptäcker vi en helt ny värld. Vi ser det vackra vi redan har i livet och kan njuta av det, Det behöver inte alltid vara så storslaget, det är oftast det lilla som gör det! Jag SER idag, jag njuter idag. Jag ser och njuter av saker såsom tex att jag älskar att bo där jag gör, att se blommornas knoppar börjar slå ut och det lyser då upp i det lilla köks fönstret, att njuta av smaken av en god kopp kaffe på morgonen, att känna smaken på tungan av en god måltid, att känna vatten strila över kroppen i en varm, skön dusch! Att känna lycka och glädje att jag har mmin vackra,fantastiska och duktiga dotter och har möjligheten att få följa och dela hennes liv, snacka om att jag känner stolthet, att ha en man som jag älskar och känner full tillit med och för! Att tända ett ljus och se dess låga brinna vackert, att sitta framför brasan vid öppna spisen och titta in i den flammande elden och drömma mig bort!  Ja listan kan göras lång!  Jag har allt dt jag behöver i mitt liv för att våga med öppet hjärta säga att jag är lycklig! Vilken gåva!  SÅ MITT RÅD IDAG BLIR ATT ÖPPNA ÖGONEN,SITT NER EN STUND SÅ SER NI DET FINA SOM FINNS I LIVET och jakten  på lyckan kan därmed få ett slut, sinnesro!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Jansson - 25 januari 2015 10:18

Godförmiddag alla läsare!  Natten har varit bra och jag har sovit som en prinsessa och fått tankat energi för dagen idag! Tänk va häftigt det är ATT DAGEN IDAG ÄGER JAG och kan bestämma helt själv hur jag vill att den ska bli! Vilen gåva må jag säga,...

Av Ronja Jansson - 24 januari 2015 15:48

Hej på er alla som läser min nyskapade blogg!  Här kommer jag att skriva om det som för dagen ligger mig närmast om hjärtat. Idag har tankarna snurrat kring hur jag själv är som människa , ja det kanske inte verkar klokt men när jag sitter i den "fåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards